reklama

Telo, duša, duch

Byť lepším človekom

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Telo, duša, duch: „Byť lepším človekom“

Úvod

Ak vás zaujal názov môjho nového príspevku, najsamprv vás oboznámim s predbežným plánom jeho obsahu. Rozhodla som sa napísať zopár riadkov o tom, ako zmeniť svoj životný štýl. V pravidelných príspevkoch vás oboznámim s množstvom tém, rád, empirických skúseností atď., s ktorými som si poradila a rada by som moje vedomosti a skúsenosti poslala ďalej. Takto to znie veľmi všeobecne, no v prvom rade mi ide o to, aby ľudia, ktorí nie sú spokojní s tým ako vyzerá ich život nahliadli do svojho vnútra. Ak sa rozhodnete pre zmenu, psychickú i fyzickú, som tu pre vás. Obyčajný človek z mäsa a kostí, žiadny guru, ani vedma, proste by som sa s vami rada podelila o to, čo pomohlo mne a verím, že budete práve z tých zopár vytrvalých,, uvedomelých bytostí, ktoré sa rozhodnú prebudiť. Ak sa však predsa nenájdete, moje riadky vám budú proti srsti, akceptujem to a chápem. Existuje mnoho ciest a práve táto nemusí byť tá vaša.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nasledujúcich príspevkoch sa s vami úprimne podelím o to, ako na ten kumšt „byť šťastný“. Okrem toho pridám všetko, čo k tomu patrí, čiže sa budem zaoberať otázkami myslenia, stravovacích návykov, pohybu. Poradím vám ako (nie ľahkou cestou!) dosiahnuť viditeľnú a zdravú zmenu hmotnosti, ktorá bude prameniť hlavne zo zmeny nazerania na svet. Krása a harmónia z vás budú sálať do okolia. Podelím sa s vami o to ako sa to darí mne. Hneď v úvode vás upozorňujem, že aj ja som iba na začiatku krásnej i strastnej cestičky k tomu „byť lepším človekom“ a nepokladám sa za niekoho, kto všetko vie, pozná a už sa nemusí ďalej rozvíjať. Práve naopak. Som s vami, na začiatku cesty, možno len krôčik vpred, a práve preto by som rada pomohla tým, ktorí by radi kráčali so mnou. Rozhodnutie podať mi ruku je na vás : )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najdôležitejšou informáciou na začiatok je tá, že telo, duša a duch sú späté. V preklade to znamená asi toľko, že akákoľvek zmena, posun, poryv, ktorý nastane na jednej z týchto „rovín“, okamžite zasiahne aj ostatné vrstvy. Keď človek žije neustále strápený, ustráchaný, v strese, je samozrejmosťou, že sa na neho lepia choroby a stretáva ho len ďalšie ne-šťatsie. Keď však začne pracovať na zmene myslenia, pridanou pozitívnou hodnotou je aj to, že mu bude chutiť kvalitnejšia strava a do cesty mu začnú prichádzať pozitívnejšie skúsenosti. Ako je to možné? Myslím si, že nenapíšem nič nové a určite ste to už mnoho krát počuli alebo čítali, no následne uvediem príklady vlastných skúseností. Takže jednoduché rovnice znejú takto: Tvoje myšlienky stavajú tvoju realitu (myšlienky = reálne skúsenosti). Čo ješ, to si (vyvážená výživná strava = pekné telo, zdravie, spokojnosť, čistá myseľ; prázdna neživá strava = choré telo, slabá imunita, nervozita, depresie...). Je to logické, jednoduché a na vlastnej koži som sa presvedčila, že je to pravda. Linearita neexistuje. Je to všetko krásny kruh. Kŕmime sa hmotou, ktorá následne formuje naše telo i myseľ. Myslíme na základe hmoty (ktorú sme zjedli. Ak je jedlo prázdne, myslíme „prázdne“, negatívne.) a vytvárame novú hmotu, našu realitu, náš život. Ten nás „kŕmi“ skúsenosťami, ktoré sme si však vytvorili my samy atď. Zas nepíšem nič nové len toľko, že všetci sme si strojcami vlastného osudu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje nazeranie na život bolo dlhé roky jedna veľká depresia. Niet sa čo čudovať, keď som vyrastala v rodine, kde sa krivdy minulosti nelogicky spájali s každým jedným bôľom súčasnosti. Kde sa smútok a nezdar zajedal sladkosťami. Kde sa hocijaký kopanec v živote hneď spájal s rodinným prekliatím a podobne. Nebudem to zbytočne rozpitvávať. Určite to poznáte. Bedákanie typu, že to by sme neboli my, aby sa nám toto a hento nestalo. Prečo ostatní majú pokojný život a len my kráčame z kaluže do blata atď. Všetky choroby a zlá imunita sú automaticky genetickou záležitosťou a moje šunčičky som zdedila po maminke. Keď človek vyrastá v takejto myšlienkovej polievke, je silne infikovaný a veľmi ťažko mení pohľad na život, ktorý mu bol vštepený. Je to hlboko pod kožou. Trvalo mi čosi cez dvadsaťpäť rokov kým som si uvedomila, že celé je to blbosť! Každý jeden človek má svoje osobné životné smerovanie, ktoré do veľmi veľkej miery vie ovplyvniť. Nezáleží na tom, či má moja maminka nadváhu. Nededí sa nadváha, ale spôsob života a stravovania, ktorý ju spúšťa. Nezáleží na tom, že ktosi tvrdí, že v našej rodine je smola. Ja sa rozhodnem, že v mojej rodine smola viac nebude. Samozrejme sú situácie a skúsenosti, cez ktoré si musíte prejsť, aby ste čosi pochopili, kamsi sa posunuli, a týmto situáciám sa nevyhnete. Záleží však od vášho uhlu pohľadu ako vezmete dané životné skúšky. Či budete bedákať, alebo zaujmete stanovisko s nadhľadom a opýtate sa sami seba: „Čo mi táto negatívna skúsenosť dala? Kam ma posunula?“ Pokiaľ sa aspoň raz nepopálite, nikdy sa nevyliečite! A verte, že tá sila čo príde po prekonaní prekážky, choroby, strasti... bude stonásobná, tisícnásobná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K zmene životného štýlu sa dostávam náhodou. Náhoda neexistuje. Neverte mi : ) Ono sa to už varilo pre mňa medzi obláčikmi, len som ešte nebola pripravená. Prv som si musela prejsť ťažkými životnými skúsenosťami, aby som dokázala skutočne pochopiť a precítiť tú zmenu, ktorá sa neskôr udiala a deje sa stále. Veľmi rada sa s vami podelím, pekne po poriadku, ako sa formuje moje myslenie k pozitivizmu, ako sa zázračne menia aj moje chuťové bunky, potešujúcim vedľajším efektom je strata tukových vankúšikov (dokonca na tých zdedených miestach!). Stále však upozorňujem, že aj ja sa neustále učím byť lepším človekom a je to skutočne dlhá a namáhavá cesta. Ja si ale hovorím, že niet sa kam ponáhľať. Ak sa to nepodarí stopercentne v tomto živote, narodím sa opäť a napravím, čo mi teraz nie je dovolené napraviť. Tým netvrdím, že sa nesnažím. Momentálne robím všetko, čo je v mojich silách. Aj keď som len človek, ale človek s možnosťami rovnakými ako má každý z vás. Všetci sme si rovní a máme právo byť šťastní. Stačí len skutočne chcieť.

PS: Ak vás zaujali moje písmenká, poteším vás. Pod hlavičkou „Telo, duša, duch“ by som rada prispievala pravidelne konkrétnymi kapitolami na témy, ktoré som zhruba načrtla vyššie. Uvediem svoje skúsenosti, pocity, cestu i výsledky. Som zvedavá kam nás zavedie náš nový písmenkový chodníček. Teším sa na vás a prajem pevnú vôľu a úspechy v rozhodnutí „byť lepším človekom“. Držím vás silno za ruku : )

Denisa Mateašiková

Denisa Mateašiková

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Charakteristika mojej človečej stránky je jednoduchá - som žena, píšúca, prežívajúca, snívajúca, snažiaca sa o pokojný a harmonický život svoj i ľudí okolo mňa. Obdivujem a rešpektujem prírodu a jej dary. Zaujímam sa o eko/bio produkty. Milujem cvičenie Jogy a snažím sa žiť podľa Ajurvédy. Milujem koláče od mojej starkej. Nie sú síce ajurvédske, ale sú od srdca : ) Zbožňujem zvieratká :D Vážim si inteligentných, nekonfliktných a neobmedzených ľudí, ktorí sú ochotní príjmať nové poznatky i náhľady na svet. Rada sa stretávam s umelecky zameranými ľuďmi, ktorí majú viacdimenziálne spôsoby vysporiadavania sa s realitou - každodennosťou...Okrem písania sa venujem: samoštúdiu zdravého životného štýlu v rôznych smeroch, make up artu, tvoreniu účesov aj poradenstva v oblasti vlasov, samo-štúdiu v oblasti vlasov, rôznej umeleckej činnosti ktorá je práve v dosahu ; ) skúsila som si aj fotomodeling atď. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaÚvahy a zamysleniaTelo, duša, duch...Varíme intuitívne a chutne

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu