reklama

Spútaní alebo Priama cesta do pekla

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spútaní

alebo Priama cesta do pekla


[„Moja žena ma spútala opaskom, ale rýchlo ju to prešlo..."]

[„A nedus ma!"]


I. SPÚTANÍ

Zoznámili sme sa v krčme poslednej kategórie, kde som si dvakrát do mesiaca chodievala vylievať mozog z nevydarených vzťahových ne-zväzkov.

Usmieval sa a bol mi povedomý.

Pozval ma na pivo. Vraj: „Čo piješ? Vezmem ti."

„To si vyhoď z hlavy, lebo dôjdeš k úrazu! Ja si platím sama."

Usmieval sa a bol mi povedomý.

Naše druhé tohovečerné stretnutie pri bare smerovalo k vzájomnej sympatii.

Nepoznali sme sa. Spoznali sme sa.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poznal môjho brata - svet je MALÝ ako bodka na krídlach MALEJ lienky.

* **

Odprevadil ma domov. Chcel číslo.

Nedostal ho - nedostal ma.

Zistil si ho od brata.

Naše druhé novotýždňové stretnutie bolo na káve.

Balil ma a ja som sa smiala.

Usmieval sa a bol krásny. Ako nie z pozemskej sféry

→ bledá pokožka mu žiarila v slnečných lúčoch a jeho oči = modrý kryštál = ma jedli ako sladký dezert.

***

Naše tretie stretnutie v tom istom týždni bolo v parku.

Pili sme pivo z fľaše, počúvali hudbu a smiali sme sa.

Chcel ma pobozkať - nedostal ma.

Až večer...

Sedeli sme na lavičke a on sa pomaly priblížil. Zhypnotizoval ma kryštálom J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeho mäkké pery a studený chlad kovu z piercingu sa ku mne prisali rýchlosťou svetla. Neuveriteľná harmonická súhra jazykov spôsobila tresk v našej osobnej existencii a zliala nás v jedno. To bol prvý bozk.

Bola som jeho - zajatá.

***

Neskôr toho večera sme sa veľa smiali.

Chcela som ho udrieť, lebo provokoval.

Chytil mi ruku, vyhodil si ma na boky a tresol ma o stenu vstupnej haly v bare.

Najprepracovanejší romanťák môže ísť handry fajčiť oproti našej realite.

Také elektrické impulzy... chutnali sme jeden druhého rýchlosťou blesku. Točila sa mi hlava...

Bol môj - zajatý.

***

Naše štvrté stretnutie bolo na Pivnom jarmoku. Odvtedy sme spolu oficiálne, alebo to bolo už skôr (?) - neoficiálne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sme ako oceán. Raz pokojne prežívame nadreálnu realitu oblakov, inokedy búrlivo zreálnievame naše osobné komplexy života.

Koniec každej etapy je vždy novým začiatkom.

Sme spútaní.

Uhryzol ma do ruky a ja som ticho vzdychla. Pomaly som mu prešla jazykom po pravom ušnom lalôčku. Rozryl ma kryštálom.

A nahota vyústila do neba.

A zakaždým znova.

Naša interpretácia neba.

***

II. PRIAMA CESTA DO PEKLA

Chvíľu sme teda žili vo sne. On i ja - nikdy som nezažila podobný pocit harmónie a slobody . Všetko sa zmenilo, keď som si dovolila vyjadriť názor na jeho kamošov:

„Sú to obyčajní flákači, alkoholici a skončia ako vyberači odpadkov."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spustila som lavínu záhuby.

Kryštál nabral ostré hrany a z mojich očí sa liali emócie.

Kričal na mňa. Nadával do vetra. Bol agresívny.

To, že on si dovolil týždeň predtým žiarlivostnú scénu v kontexte mojej najlepšej kamarátky bolo podľa neho v poriadku.

Kričal na mňa. Nadával do vetra. Bol agresívny.

***

Ne-súlad pokračoval tým, že mu postupne vadila celá moja osoba:

- Farba vlasov

- Farba a štýl oblečenia

- Nedajbože počúvať mnou obľubovaný štýl hudby

- Väčšie stehná

- Preferované chute v jedle a pití

- Dokonca intelekt (nezvládol to, že som prirodzene inteligentná a pokladal za pózu to, že sa vyjadrujem kultivovane)

„V akej dobe preboha žiješ? Dnes nadáva každý!": povedal.

Najväčším problémom bolo však to, že som sa nebola ochotná kvôli nemu celá zmeniť vizuálne i mentálne resp. nenechala som sa ovládať.

Z naoko bezstarostného veselého chalana sa vykľul nervózny panovačný egoistický a egocentrický narcis. Narcizmus ako psychickú poruchu som mala teoreticky naštudovanú v mojom obore na vysokej škole. Ale to, že existuje tabuľkový prototyp, a že práve ja sa s ním zapletiem som veruže ani len netušila.

***

Dala som mu šancu, hoci som bola nešťastná.

Dala som mu šancu, hoci som viac nocí prebdela.

Ignoroval ma. Nudil ma. Nudil sa.

Povedala som mu, že mi chýbajú spontánne prejavy lásky. Boli by vhodnejšie na udržanie vzťahu ako neustále kritizovanie mojej osoby.

Odpoveď: „Hádam si nemyslíš, že budem vkuse na tebe nalepený a cuckať ťa!

Na to si nezvykaj

A nedus ma!"

Odišla som.

***

Pokus o obnovenie nenávratne stratenej harmónie pokračoval.

Z mojej strany.

Neúspešne.

Ja: „Robíš všetko pre to, aby som sa s tebou rozišla alebo čo sa deje?"

On: „Nie, ale ty robíš všetko preto, aby som sa JA s tebou rozišiel!"

„Ty by si chcela príliš ružový vzťah, ale tak to v živote nechodí.

Zobuď sa!"

Zrazu u neho nastala prudká zmena nálady od agresivity k pozitívnemu naladeniu

a pokus o bozk.

Odišla som.

***

JEHO náplň dňa:

- Robota, kde sa fláka na Facebooku alebo na Skype

- Únava, ležanie, spanie, únava

- Pozeranie do kompu na Facebook novinky, Youtube vtipné videá a stránky, kde ZARUČENE píšu pravdu o tom, ako to chodí na tomto svete.

- Nadávanie na nespravodlivosť sveta. „Prečo mi tí xyz v robote nezvýšia plat? Však som tam už dva týždne! Čo na tom, že nemám výšku, ani certifikát z jazyka."

- Dehonestovanie mojej osoby a schopností. „Akože mohla si sa inak obliecť. Absolútne sa mi to nepáči."

- Vyvyšovanie sa nad ostatných. „Neverím, že témou tvojej dizertačnej práce sa nikto na Slovensku nezaoberá. Nemysli si, že si až taká výnimočná."

- Úprava vlasov. „Zas mám na xyz vlasy! Musím si ich upraviť."

- Obzeranie sa v zrkadle. „Juj, ešte keď trochu na sebe zamakám, budem dokonalý."

- Pivo

A to stále dokola a dokola a dokola, až kým...

***

Včera som sa chystala na Zumbu a zavolal.

„Prídem ku tebe. Musíme sa porozprávať."

Ja: „Idem cvičiť. Dôjdem večer za tebou."

On: „Nie večer, JA mám čas teraz. Potom idem von s kamošom.

Bude to len na chvíľu.

Zas ma nepočúvaš."

Ja: „Dobre."

Došiel.

Vraj sa k sebe nehodíme. Vraj som depresívna. Vraj si mám nájsť niekoho zo svojej subkultúry. „Aj ja mám síce svoje chyby, ale s TEBOU sa to nedá vydržať a radšej to ukončím skôr ako sa niekto na niekoho viac naviaže."

Ja: „V poriadku. Súhlasím. Keby to neurobíš ty, tak v dohľadnej dobe by som to iniciovala ja."

On: „Môžeme ostať kamaráti."

A ja som sa smiala...

PÁR VIET NA ZÁVER

*ponaučenie pre mňa → Už viem, čo rozhodne nechcem!

*všeobecné ponaučenie → Nie je všetko zlato, čo sa blýska

alebo Stret subkultúr či intelektu môže byť v partnerstve zničujúci." (drum´n´bass/gothic-rock)

*ak niekoho zaujíma, či je tento príbeh reálny a či ten chalan existuje - ÁNO - mrzí ma to.

* na záver odporúčam nádherný rozchodový song od Agonoize: For the sick and disturbed

„What the hell is wrong with youuu....♫♪♫"

Denisa Mateašiková

Denisa Mateašiková

Bloger 
  • Počet článkov:  71
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Charakteristika mojej človečej stránky je jednoduchá - som žena, píšúca, prežívajúca, snívajúca, snažiaca sa o pokojný a harmonický život svoj i ľudí okolo mňa. Obdivujem a rešpektujem prírodu a jej dary. Zaujímam sa o eko/bio produkty. Milujem cvičenie Jogy a snažím sa žiť podľa Ajurvédy. Milujem koláče od mojej starkej. Nie sú síce ajurvédske, ale sú od srdca : ) Zbožňujem zvieratká :D Vážim si inteligentných, nekonfliktných a neobmedzených ľudí, ktorí sú ochotní príjmať nové poznatky i náhľady na svet. Rada sa stretávam s umelecky zameranými ľuďmi, ktorí majú viacdimenziálne spôsoby vysporiadavania sa s realitou - každodennosťou...Okrem písania sa venujem: samoštúdiu zdravého životného štýlu v rôznych smeroch, make up artu, tvoreniu účesov aj poradenstva v oblasti vlasov, samo-štúdiu v oblasti vlasov, rôznej umeleckej činnosti ktorá je práve v dosahu ; ) skúsila som si aj fotomodeling atď. Zoznam autorových rubrík:  PoéziaPrózaÚvahy a zamysleniaTelo, duša, duch...Varíme intuitívne a chutne

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu